Första ridlektion på Ås

När jag kommit hem från min trumlektion och laddat igång min mobil ser jag att en kompis skickat listan till mig. Och villem hästs namn stod det bredvid mitt? Jo, SUN DANCE! Hon har varit min favorit hahah. Hon är så fin och verkar vara så bra.

Så då åt jag pannkaka och plockade sedan fram lina grejer och cyklade upp till Ås ridskola. Jag kryssade i mig, lämnade mina grejer och satte min mobil på laddning. Jag väntade tills klockan var typ halv och då gjorde jag iordning henne. Fick även låna snälla Idas sporrar. Sedan gick jag in i ridhuset och satt upp och blablabla. Vi skrittade och travade fram fritt. Hon kändes mjuk i munnen men lite seg, så jag fick skänkla mycket. sedan galopperade vi ihop en meter innanför spåret. Hon fattade galopp ganska bra. Vi gjorde två fattningar i vänster varv tror jag det var, men bara en i höger. (dåligt minne). Dagens övning var bommar på böjt spår sedan upphöjda bommar på rakt spår. Först var hon ganska seg och lite klumpig över bommarna. Men när jag fått igång henne var hon jätteduktig! Vi gjorde övningen i båda varven och i höger varv skulle vi sedan lägga in galopp från H till B. Det funkade bra. Jag fick till tekniken med sporren också. Har börjat vänja mig vid den nu. I avtravningen skulle vi trava av lång och låg. Avtravningen var super! Hon var verkligen jätterolig att rida! Hoppas jag fortsätter rida henne :D



Allmänt | |
#1 - - Linnea gisslen:

Då såg jag dig för jag var med naza när ni red<3 och jag tittade lite på er det såg ju bra ut❤️

Svar: Jaha! Du kan gärna komma nästa vecka också så kanske vi kan träffas :'D
Debora Tängmark

Upp