Lektion på Sunny

Idag hade jag Sunny! Jag gjorde iordning henne och gick in. Fixade allt osv. Sedan värmde vi upp i alla gångarter. Skritten var helt okej. I traven var hon frammåt, och i galoppen fick jag fart i henne! Idag var det markarbete på schemat. Såhär såg banan ut:
Först red vi över långsidan. Det var fyra smått upphöjda bommar. Det gick ganska bra. Blev lite ojämna galoppsprång mellan hindrena då jag helt glömde bort att driva så hon tog lite stora hopp ibland. Men när jag drev fick jag till det! Vi red också bågen några gånger. Då låg hindrena på typ 40-50. Det var jättekul att hoppa på henne då hon blir så pigg. Vi bågen några gånger och sedan gjorde vi en bana. Då var alla hinder på 50-60 tror jag...
 
Först bågen, sedan långsidan. Jag red sist. Det gick väldigt bra! Fick till min sits över några hinder. Brukar ofta slungas fram och vill öva på att räta upp mig efter hindrena. Hon var otroligt pigg. Gud vad roligt! De flesta tanneponnysarna brukar bli lite sega så man får driva mycket. Så det var väldigt kul.
 
Sedan bytte vi varv. Vi red i samma ordning. Först fick jag inte galopp på henne. Men sedan efter första hindret så tappade jag stigbygeln så då började jag om. Då gick det mycket bättre. Och herre vad pigg hon blev! När jag hoppat klart visste jag inte vart jag skulle svänga då det var en häst på långsidan och en annan i mitten av en volt. Så jag red nästa på hindret men det gick bra ändå! Det var en bra övning att pröva hoppa Sunny på. Längtar redan till hoppningen nästa vecka. Då hoppas jag att jag får henne igen.
 
 
Finaste Sun Dance <3
Allmänt | |
Upp