Måndagens hopplektion

Hej! I måndags hade jag finaste Sunny.

Vi hade hoppning. Först värmde vi upp på en linje. Travbom innan ett kryss, sedan ett räcke. Vi hoppade det i olika höjder. Sedan hoppade vi ett räcke från kortsidsn till en oxer vid C. Det gick super! Sista uppvärmningen var att vi skulle vända från H och hoppa en oxer. Det gick jättebra det med. Jagfokuserade inte på formen någonting när vi red. Sedan hoppade vi banan. Banan var typ 70 cm skulle jag tro. Först linjen, galoppera, vända äver ridbanan, galoppbyte över en upphöjd bom, räcket på kortsidan, oxern vid C, galoppera till sama räcke, galoppera, vända vid H och hoppa oxer. Först så fick några hoppa, sedan höjde hon. När jag körde så var räcket på linjen typ 80 cm fick jag känslan av. Jag galoperar på, men hon vägrar och jag hamnar framför sadeln. Fick panik då jag sett videos där hästar bockat när sådant händer. Men jag satte mig tillbaka och Mimmi sänkte räcket. Bra det tänkte jag. Jag kom på det igen och då gick det bättre! Hoppade igenom banan utan några problem. Fina Sunny! När jag hoppat klart satt jag av. När sista tjejen hoppat så gick vi runt med hästarna. Mimmi hade hittat en hästsko och frågade vilken häst det var som tappat, jag visste direkt att det var Sunny. När jag galopperade förut så snubblade hon till och jag kände direkt att hon säkert tappade en sko. Så, det var hon! Inget mer med det, vi gick in med hästarna i stallet och utrustade av.

Sedan ringde min syster att hon va på parkeringen, men det visade sig att hon åkt till TANNE så jag påbörjade att gå hem istället. Men då stanmar en bil och där inne satt Ida och Jenny som var skitsnälla och lät mig på skjuts hem istället för att gå i spöregnet. Så bra att ha snälla kompisar!

Det var så kul att hoppa med Sunny!






Allmänt | |
Upp