Ridlektion i tisdags

I tisdags red jag Essmeralda. Dagens övning vet jag typ inte hur jag ska beskriva. I början ställe han ut sockerbitar i hörnen och koner i mitten på båda kort och långsidorna. Vi skulle rida mellan väggen och sockerbiten och ställa hästen inåt, sedan skulle vi rida innanför konerna på kort och långsidorna och ställa utåt. Men sedan byttes alla koner ut till sockerbitar då några red över konerna.
 
Essmeralda Tyckte det var rätt jobigt. Hon var ganska stel i vänster och därför blev det svårt i hörnen så jag fick driva med innerskänkeln som in i attan i vänstervarvet. Men i högervarvet gick det lättare då. Sedan skulle vi göra en båge innåt på långsidan men fortfarande samma övning. Det gick skitbra! Jag kunde ställa henne jättebra i höger och vänster!
 
Sedan gick vi in på mittvolten för att galoppera. Det gick lite sådär då vi övar på att HÅLLA VÅR PLATS så kunde inte vända över när jag kom för nära med min ridlärare sa åt mig att länga tyglarna så fick inte så mycket galopp. Essmi tyckte ridpasset var jobbigt så hon var lite svettig i slutet! Hon tyckte det var lite jobbigt att jobba hah!
 
Vill gärna byta häst...Känns som jag ridit bara Essmeralda nu. Men det blev ett helt okej ridpass!
 
Allmänt | |
Upp