Måndagens ridlektion

I måndags red jag i Ås. Då skulle vi hoppa, vilket skulle bli spännande. Jag skulle ha lille Isak! Fick låna sporrar av snälla Ida och fick tips av Elise, Jenny och Ida. Tilda följde också med för att kolla på. Jag hade aldrig ridit med sporrar innan men det gick bra att rida med dem. Först kändes Isak väldigt trög och ville inte släppa bettet. Vi värmde upp och hoppade några upphöjda bommar på serpentinbågar. Sedan Hoppade vi ett räcke och därefter följd av en oxer. Är inte så bra på höjdbedömning, och kommer inte heller ihåg ordning men jaja. Vi hoppade också ett litet kryss, sedan ett (två för Isak hahah) galoppsprång till ett typ räcke, sedan 5 galoppsprång till samma oxer som innan. Sedan satte vi ihop det till en bana och höjde typ. Först serpentinbågarna, räcke, oxer, serpentinbågar igen, räcke, sväng till spåret för att sedan köra krysset som nu var ett räcke, räcke och oxer. Isak kanske saktade av ibland men han var duktig. Den banan kanske låg på omkring 50-60 cm. I slutet fick alla hoppa 80 cm på räcke sen oxern (i den följden), men hon trodde inte Isak skulle klara det så jag fick hoppa typ 70. Då hade jag svårt att få en bra galopp, men vi tog oss över det och jag är stolt över Isak. Han var så duktig så!


Fin Ida som dansar också cx


Duktig Isak!
Allmänt | |
Upp