Igenridning, Ås

Då jag ska resa iväg till Skåne snart så fick jag rida igen min avbokade lektion. Det stod att jag skulle ha Ross, och jag blev inte så glad. Jag känner mig inte så trygg på storhästar, så jag bad om att få en ponny. Så då sattes jag på Sunny!
 
Vi byggde fram ett hinderstöd vid varje hörn, med en bom utåt. Vi började värma upp och travade sedan runt hindterstöden. På volten så segade hon ihop rejält, så då fick jag ett spö.
 
Sedan gck vi in på volterna och flyttade bakdelen lite och sedan galopperade i båda varven. Sedan gick vi ut på spåret. Det var även två hinderstöd i mitten av ridhuset. På ena långsidan skulle vi göra skänkelvikning innanför ena hinderstödet och sedan ut på spåret igen. Sedan fatta galopp vid C och galoppera förvänd galopp runt det andra hinderstödet. Skänkelvikningarna gick superbra, men den förvända galoppen gick mindre bra. En gång fick jag till det. Annars så ville hon inte galoppera, eller så fattade hon fel galopp...Men jag är nöjd! Det var bra att jag fick Sunny, hon är bra hon!
 
Cred: Tilda Moberg
Allmänt | |
Upp