Måndagslektion

Måste bli bättre på detta med bloggandet.

I måndags åkte jag till stallet till 16.30 för att vara med Linn på en nybörjarlektion. Då hjälpte vi till bär de gjorde iordning hästarna osv.

Sedan så hade jag kollat på listan, och där stod det "Essmeralda - barbacka" bakom mitt namn. De håller ju på att leta sadel till Essmi, men hon går lektion ändå. Jag och Linn hjäptes åt med att göra iordning Essmi och sedan började lektionen. Dagens övning var att vi skulle rida rätt upp, och när man red rätt upp skulle vi göra tre volter utåt på samma sida i båda varven. Det gick jättebra, bara att Essmi tjurade ihop när hon tyckte att andra hästar kom för nära. Då stannade hon bara och var svår att få igång.

Sedan skulle vi galoppera på volterna. Det gick jättebra. Essmeralda kan ibland skjuta in baken, vilket hon gjorde, så då får man göra henne rak igen innan man fattar galopp. Det gick bra att galoppera! Trodde jag skulle ramla av henne hahah.

Vi får se vem jag får idag (:



Allmänt | |
Upp