Oväntad bloggpaus

Har inte haft tid att uupdatera här under typ en vecka eller något.
 
Men vad har hänt medans?
Jo, jag har varit med på ridskoledressyren! Det gick jättebra. Anmälde mig till märke 2 då jag ville rida med Mira, min kompis, och göra en bättre ritt än förra gången. Jag blev satt på JW, som jag önskade också. Framridningen kändes suverän! Han var pigg och jag kunde äntligen jobba honom mer i formen. Han släppte efter efter ett tag. Men lika fin var han inte på själva ritten då jag hade mycket att koncentrera mig på. Förra gången red jag efter en annan häst och det slutade i kaos. Vi var på olika ställen, JW bara sprang efter hästen före osv. Men denna gången gick det mycket bättre. Mira ville att jag skulle rida först, vilket jag såklart ville också. Det gick super.
Det slutade såhär:
Ryttarens sits och balans: 8,5
Vägarnas rätta ridande. Exaktheten i uppvisningen: 7,5 (fck avdrag efter en gång efter hindret som var med då jag inte var nog koncentrerad)
Ryttarens inverkan. Tempo, balans och avspändhet: 8
Ryttarens följsamhet över bommar och / eller hinder: 8,5
Helhetsintryck: 8
Summa: 40,5
 
Ryttarens förtjänster: Du sitter bra med bra balans. Fina händer & bra svikt i stigbyglarna. Ganska nogranna vägar.
Tips för framtiden: Var noga med vägen efter hindret och jobba vidare med balansen och inverkan. Bra!
 
Är jättenöjd!
 
Dagen efter fotade jag på Ås ridskolas blåbärshoppning. Ljuset skiftade så ibland var det bra ljus, andra gånger kasst ljus. Men fick många bra bilder enligt mig!
 
Jenny Jernunger & Magic Star
 
Malin Åsgårdh & Henrietta
 
Efter detta har nog inget speciellt hänt. RShoppningen i fredags kom jag inte med på då jag varit med på typ alla senaste. Men nästa RS tror jag att jag kommer med på!
 
Följ gärna mitt fotokonto @debbiecanon
Allmänt | |
Upp