Tisdagslektion

I tisdags fick jag Francesca! Det var väldigt spännande, då jag inte ridit på henne på något år. Hon är ju en Dponny, så det var kul att sitta på någon större.

Jag hittade inget spö då jag glömt mitt hemma, så det fick gå ändå.

Jag fixade henne och vi började rida. Hon kändes väldigt bra. Idag skulle vi göra skänkelvikningar på förlängda hörnlinjen. Det gick lite sådär. Hade inte gjort det på länge, bara längs med väggen. Jag kom inte ihåg hur jag skulle hålla händerna eller något. Men det gick väl helt okej. Jobbade inte så mycket med formen då jag helt enkelt hade mycket annat att tänka på.

Sedan skulle vi galoppera på mittvolten. Usch vad dåligt det gick. Hon var så seg! Hur tydligt jag än gjorde galoppskänkel så gick det nästan inte. Lyckades några gånger och skänklade på men hon saktade av. Nästa gång ska jag ha med spö!

Det var roligt då jag inte ridit henne på länge, och är nöjd över det som gick bra.


Sedan red jag även igen i gruppen efter. Jag fick ta Luzzan. Hon var extremt pigg! Vi skulle göra fram/bakdelsvändningar (kommer inte ihåg, dåligt minne) på en sån här ruter som på kortlekar ni vet. Det gick väligt bra! Vissa gånger blev det slarvigt men jag fick till några fina vändningar. Sedan gjorde vi lite skänkelvikningar från kortsidan till mitten på långsidan (kommer inte ihåg namnet på det hahah). Det gick bättre då jag fick det mer klart för mig på lektionen innan. Det gick mycket bra.

Vi gjorde också de där vändningarna på A och C volterna. Det gick också bra. Gjorde mer nogranna vändningar då. Sedan galopperade vi. Det gick lite sådär. Först ville hom inte galoppera. Men sedan gick det! Hon har så skön galopp. Man kan riktigt sitta med i hennes galopp.




Är sådärnöjd med Francesca och mer nöjd med Luzzan. Men det var nyttiga lektioner.
Allmänt | |
Upp