Markarbete med Sunny

Igår hade vi markarbete, och as always hade jag Sunny!

Vi värmde upp i skritt och trav och galopp. Hon kändes väldigt fram för skänkeln. I galoppen skulle vi öka på långsidorna i lätt sits och samla i nersittning på kortsidorna. Hon kändes riktigt fram och jag blev helt svettig. Vi började galoppera över tre bommar på långsidan med 3/4 galoppsprång beroende på hur stor häst man hade. Jag hade ju lilla Sunny så jag tog 4 galoppsprång och det gick helt okej. När jag var på med skänkeln så fick vi till det men ibland blev det konstiga "hopp" över bommarna because jag varit slarvig. Sedan la hon upp bommarna på en sockerbit var och vi gjorde samma sak, det gick bra, förutom att helt plötsligt, även fast jag drev och så, så gick hon på sidan en gång. Vet inte vad det blev för fel men aa. Sedan gjorde vi samma sak i andra varvet, började med galoppen och sedan bommarna.

Det flöt på bra! Sedan som avslutning hoppade vi två gånger en liten bana på 4 språng där vi skulle ha bra galopp och bra väg. Det gick ganska bra förutom att hon drog ner huvudet ganska ofta så jag föll fram men annars gick det väl bra. Hon smet på sidan på sista hindret men jag fattade inte hur jag skulle kommanin rätt där...Så på första smet hon på sidan men andra gången vi körde banan så blev det lite snett men det gick.

Är väldigt nöjd med tjejen och det ska nog gå bra på blåbärshoppningen. Jag och Sunny ska nämnligen vara med på blåbärshoppningen på 70 cm. Har em ganska bra känsla inför det. Elise har hjälp mig och förklarat hur allt går till så har nog lite koll på läget. Det ska bli så kul!



Bild från vår första hopplektion <3
Allmänt | |
Upp