Nyttig lektion

I tisdags kom jag till stallet som vanligt, med det stod att jag var avbokad! Vilket jag inte var. Så jag frågade min ridlärare inne på lektionen innan varför det stod att jag var avbokad, men han visste inte. De hade typ skrivit in fel...Men iallafall, jag skulle få en häst när lektionen innan slutat. Och jag fick Luzzan, som en som inte kom skulle haft. Så eftersom vi har teori nästa vecka vet jag inte vem jag skulle haft, och kommer inte veta förrän om två veckor. Jaja...
 
På lektionen red vi typ bara på volterna. Vi övade på att öka och minska volter, samt fick jag öva rejält på hur jag ska hålla mina händer i volten. Luzzan är lite tjaffsig när det häller ställningen, hon vänder gärna in bara munnen. Men hon var hyffsat fin! Vi galopperade även. Det gick väldigt bra, inte racergalopp. Är nöjd, då jag även fick höra att Luzzan brukade vara svårgalopperad, men det gick lätt denna gången!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp