Saknaden

Jag vet inte om jag direkt nämnt detta sto så mycket på bloggen. Jag har aldrig nämnt hur jag känner eller hur stor saknaden är till henne. Men igår så saknade jag henne mer än någonsin.

Wera. Ett sto på 8 år. Import från Poland. 1.34 cm hög i manken. Hon kom till ridskolan i december 2014. En nätt, mörkbrun ponny med stjärn i pannan. Världens finaste ponny. Hon blev direkt min favorit. Åh, vad jag ville rida henne! Jag önskade henne varje gång, och när jag en dag fick sätta upp listorna i stallet då jag kommit dit tidigt, så såg jag vems namn som stod bredvid mitt. Wera. Jag blev så himla lycklig då! Jag skulle vara den första i min ridgrupp som fick testa henne. Efter alla pysslingar innan ridlektionen jag gjort så var det jag som skulle få sadla, tränsa och rida henne. Och hon var så bra att rida. Hon var lite starkare så jag lärde mig att ha en mjukare hand på henne, och hon hade sköna gångarter. Jag fick rida henne ganska många gånger! Dorck aldrig hoppa med henne, men jag var nöjd med att ens på sitta på hennes rygg.

Och vem var det jag fick på min föddlsedag? Jo, Wera. Världens bästa föddlsedag. Det stod JW, men den som skulle ha Wera kom inte så jag fick ta henne. Men, jag visste inte att den lektionen var den sista jag skulle ha med henne.

Veckan efter stannadd jag kvar efter lektionen och kollade på nästa lektion då Wera även var med. Vad var det jag hörde då...
- Wera åker på måndag/torsdag
Antingen måndag eller torsdag, minns inte. Men jag minns att hon åkte på en torsdag iallafall. Så onsdagen innan hon åkte så myste jag med henne en massa. Och det var inte kul att veta att det var det sista jag skulle se av henne.

Att sitta i skolan och veta att, nu åker hon, och jag får aldrig träffa henne igen. Wera hade sålts till Skåne. SKÅNE?! Och jag bor i norrland. Honspldes dit för att säljas vidare. Vart hon hamnar då vet jag inte. Men just nu är hon i Skåne. Det är kul att se videos på henne, men saknaddn tränger på och jag kan inte hålla mig för tårar...

Jag hoppas bara att fina Wera får det bra...Vart hon än hamnar.

@canontilda


Efter första lektionen ihop

Innan första lektionen ihop


Mys innan ett ridpass

Sista dagen med henne...


Sista ridpasset ihop

Saknar min fina Wera <3
Allmänt | |
Upp