Uppdaterad hästinfo

Nu har jag fått några fler favorithästar, och kanske slutat tycka om några. Så this is an update!
 
 
 
 
Min bae as always är såklart finaste älskade Jacobs Wanna Be! My one and only, my everything. Nejmen, han var min första favorithäst och är fortfarande en stor favorit! Får inte rida honom så ofta, utan bara på ridskole"tävlingar". När jag började i måndagsgruppen fick jag rida han två månader, men i tisdagsgruppen har jag inte fått rida honom på över ett år. Senaste gången var 19 februari på en ridskoledressyr...Saknar det.
 
JW är en skitbra dressyrhäst och hopphäst. Han är seg till en början så man kanske borde ha ett spö på honom. Men om man jobbar med han så blir han lite mer aktiv. JW är en svensk ridponny men men lite welsh tror jag att jag hört. Han är 1.34 cm hög, dvs en C-ponny. e. Vermont RP 133, ue. Sadiqui Viscount (OS) WSB 38116
 
JW kommer alltid att vara en favorit och den största favoriten på tanne. Hoppas verkligen jag får flera ridlektioner på honom innan jag växer ur honom!
 
 
 
 
Arkle Hawaii, eller Harry som alla kallar honom. Han är en C-D ponny, vet inte cx Men iallafall, Harry är en underbar häst. Han kan vara skitsur i boxen så man får ta det försiktigt med honom när man hanterar honom där. Han kanske har sina sura dagar men i ridningen är han väldigt mjuk och fin! Han är en väldigt bra hopphäst och jag har varit med på 30 cm (det blev en failrunda hahah) och en 40 runda med honom. Han är en fin häst med temprament!
 
 
 
Elegance, eller Elsa som hennes smeknamn är, är en skitfin, välskolad dressyrhäst. Den nyaste ponnyn på Tanne ridskola i skrivande stund. Hon går inga hopplektioner då hon inte direkt är utbildad åt det hållet. Hon tror jag är en D-ponny. Jag har ridit henne en gång på en privatlektion som ni säkert har läst om. Då var hon väldigt fin och kändes lite annorlundare än de andra ponnysarna. Hon är skitrolig att rida! En underbar ponny som jag håller på att lära känna lite mer. Jag föll för henne när jag såg henne gå ut från transporten den där torsdagen...Åh vad fin hon var hahah.
 
 
 
 
Sundace, Sunny, är min första favorit på Ås ridskola. Hon blev jag kär i tillochmed innan jag började rida på Ås. Henne har jag ridit alla gånger förutom en under alla lektioner som jag ridit på Ås, förutom provridningarna. Jag ska faktiskt vara med på henne på blåbärshoppningen den 4 juni! Mer info om det senare.
 
Sunny är en C-ponny tror jag. Hon är skitfin att rida. Lite seg och behöver hjälp men skänklarna för att få mera frammåt, så jag rider henne med sporrar. Jag har aldrig ridit henne med spö. Hon är en härlig tjej att rida med mera driv i hoppningen. Hon är en superponny!
 
Det var alla hästar. Jag har inte Vanilj som favorithäst längre. Det var en kortvarig favorit...
Jag kanske får en till favorit snart, vi får se hihi. Men detta var alla jag har just nu!
Allmänt | |
Upp