Uteritt

Igår var det tänkt att jag skulle ha Harry, men precis innan lektionen hade inte hon som skulle ha Sabissa kommit, så jag fick ta henne. Lite besviken blev jag såklart...

Men vi gick till paddocken och satte upp. Sedan ställde vi oss i ett led och gick. Jag var sist. När vi kommit till en raksträcka gjorde vi serpentinbågar på vägen. Det gick helt okej med ställningen. Hon var lite stum i höger. Vi gick till ett ställe som var som en volt. Från vägen, in i skogen och tillbaka. Där skrittade vi, och efter ett tag skulle vi även göra skänkelvikning på vägen. Det gick suuuperbra! Sedan skrittade vi iväg igen. På den raksträckan gjorde vi även serpentinbågar. Vi skrittade ett tag, och skrittade sedan uppför Trollstigen. En liten stig där det är lite lappar om att man ska stå i lättsits osv. Sabissa var duktig och visste vart hon skulle sätta hovarna!

När vi kommit upp skrittade vi in på en annan sträcka, men vände sedan genom skogen och gick till paddocken igen. Jag som trodde vi skulle trava något, men så blev det inte. Men är väldigt nöjd med Sabissa! Har inte ridit henne på länge. Hon var jättefin idag! Men vill ha tillbaka Harry nästa vecka! Då har vi hoppning, woho!

Allmänt | |
Upp