Elvera

Hej! Jag har ridit Elvera lite medans jag inte bloggat.
 
I fredags så följde jag med en annan terminselev ut i skogen. En liten skrittur (men jag kunde trava lite). Jättemysigt, Elvera blev avslappnad och pigg! Det var en ganska kort tur. Jag red därefter även på en av gräsbanorna och lät Elvera galoppera av sig och så. Hon var väldigt fram för skänkeln och allmänt pigg. Väldigt kul då hon brukar bli väldigt "loj" inne på ridbanorna. Så det är nog kul för henne att få galoppera ute osv.
 
Jag red även i söndags. Skulle ha ridit med en kompis ut i skogen, men hon fick förhinder så det blev ett pass ute på gräsbanan igen. Det var ganska kallt och hade regnat hit och dit, men det gick att rida. Vill inte att Elvera ska gå allt för mycket innanför ridbanornas ramar.
 
Så vi jobbade väldigt mycket galopparbete. Jag red mycket i lättsits och ville få henne lite lägre i galoppen. Jobbade till sist på en volt så att hon inte bara skulle springa, utan att hon fick arbeta lite också. Prövade också lite galoppombyten. Kanske inte var så jättefint osv men det gick faktiskt några gånger! Hon var sjukt pigg på slutet och ville inte alls trava lugnt och fint hahah! Men hon var go och fin ändå.
 
Allmänt | |
Upp