Lovveckan + ridpass

Under lovveckan har jag inte bloggat något. Har dels inte haft tid, och hur hur är det att sitta framför en dator istället för att njuta av ledigheten? Men här skriver jag om veckan som varit. Börjar på tisdagen direkt då jag redan skrivit om måndagen.

Tisdag
Jag vaknade tidigt för att bli skjutsad till stallet då jag skulle möta Tuva. Vi fotade osv. Fick äntligen lite bilder på JW i hagen! Skitponnyn kutar alltid iväg eller gömmer sig bakom ett träd. Men sedan åt jag. Hon jag skulle rida för frågade vem jag ville ha, men både JW och Elsa skulle inte gå, och så glömde jag nämna Harry...Men när jag ätit mat och kolade vem jag skulle ha, vems namn stod det inte? Jo, Harrys! Blev skitglad. Jag fixade han och passet gick jättebra! Vi jobbade mycket hörn och galopp. Vi tränade på trav till skrittövergångar på långsidorna och galopp på Cvolten. Det funkade så bra! Förutom galopp från skritt, då stack han iväg i snabb trav. Men är supernöjd! Bästa passet jag haft på Harry.
Sedan hoppade jag och Tuva med tre tjejer tills jag kollade vem jag skulle roda på lektion. Hoppades på Elsa, men ingen fick henne då vi skulle hoppa. Jag fick Essmeralda som vanligt.
Banan:


Man skulle rida en volt tills den blev bra, fortsätta på hindret för att sedan göra en volt i slutet. Det funkade ganska så bra. Är lite trött på att rida Essmeralda. Sedan åkte jag hem.

Onsdag
Åkte till stallet med Tuva för stt vara där ytterligare en dag. Jag fotade hennes lektion, åt mat och fotade sedan Elises lektion men Linn och Tuva. Sedan fotade jag även Tildas grupp. Då var jag först med Linn och Elise men blev sedan ensam. Men fick massa bilder!

Torsdag. Tog det lugnt tills jag åkte till stallet återigen. Fotade Linn och Elises lektion. Kollade lite på lektionen efter men fotade inget. Stannade sedan kvar på privathoppgruppen efter. Fotade inget då heller.

Fredag
Hoppkuuurs! Vaknade tidigt för att sedan skjutsas till Tanne. Såg att jag ÅTERIGEN skulle ha Essmeralda. Men passet gick bra och var mycket lärorikt. Här är alla hinder:
Oxer, Räcke, Kryss och Travbommar!
Fotade även gruppen efter. Hjälpte till att bygga bort och hälsade på JW, Elsa och tittade till Harry. Kunde inte hälsa för han är skitsur i boxen.

Lördag
Stall igen! Följde med Wilma till Lits Böle till hennes medryttarhäst. Vi fixade massa i stallet innan vi byggde en liten bana då hon skulle hoppa. Vi stöllde upp två sockerbitshinder och ett vabligt hinder. Jag fick till och med pröva rida! Grållan heter hästen. Hon är 1.64 cm lång, 1 cm lägre än högsta hästen jag ridit. Hon var lite spänd för det var massa renar som fångade hennes koncentration. Prövade skänkelvikning och alla gångarter. Prövade hoppa ett kryss och ett typ räcke. Typ 20-30 cm. Bara värmde upp henne inför att Wilma skulle rida. Sedan efter passet då hon ramlat av 3 gånger så tog jag lite bilder på de och sedan tog vi in henne och fixade i stallet. Åkte sedan hem och tog det lugnt.

Söndag
Gjorde inte så mycket. En kompis ville vara med mig så då tog jag med mig Lufsen till henne och vi körde lite agility. Hennes hund ville inte leks med Lufsen (stackars puffenuffen) så vi fick ta en för sig. Sen binde vi han vid en kärra typ för att vi skulle dricka vatten. Vad gör inte hunden? Jo han BITER AV kopplet men LIGGER KVAR DÄR och kollar bara på mig när jag kommer igen. Skulle ta loss han och han bara gick några steg och jag ba "vänta nu va". Sällskapssjuka hund alltså. Vad var meningen med detta ens? Aja, fick låna ett koppel. Vi gick lite så han kunde få dricka vatten i en pöl. Råkar trampa igenom snön rakt i iskallt vatten. Soft. Får gå med dyngsur sko hem till mig där vi åt chokladmuffins och spelade wii.

Jaa, det var mitt lov! Nu tar vi nya tag. Skola, börja på Ås ridskola och så. Wihu!

Allmänt | |
Upp