Tuvastall

Igår åkte jag till stallet för att vara med Tuva och hennes kompisar då Tuva skulle fylla år på måndag (idag). Så först gick vi till ponnyhagen och fotade lite. Det var ganska bra ljust. Blev lte konstiga bilder ibland för det var så gult men aa hahah! Sedan så fitade vi insläppet. Det var inte så mycket action.

När insläppet var klart så gick vi för att äta tårta! Fast jag fick ingen tårta...Nejmen. Jag tål inte gluten så jag fick en biskvi och en annan god kaka. Efter vi ätit tårta så bestämde vi oss för att ha rykttävling! Men vi fick vänta lite då vissa av hästarna vi ville rykta inte ätit upp. Detta var hästarna vi hade:
Tuva: Luzzan
Emelie: Ariel
Jolin: Lanzelot
Fiona: Essmeralda
Debbie (jag): Elegance

Elegane var jätteskitig och hade lite hö kvar så de andra började innan mig. Men sedan började jag också rykta. Först borstade jag med en vanlig borste som man alltid brukar borsta med. Sedan lånade jag en sån där som såg ut som en magic brush av Tuva som hon fått av Jolin. Elegance var väldigt lerig så den tog väldigt mycket. Sedan birstade jag igen med den första borsten. Efter det tog jag fram ryktborste och skrapa och började borsta. Hon blev väldigt fin förutom att hon var ganska dammig. Sedan kratsade jag hovarna och använde den där borsten på hovkratsen för att ta bort all lera på hennes hovar. Sedan försökte jag göra en knopp i pannluggen. Men då vi märkt att hon är lite känslig om sitt huvud så lät jag bli. Men sefan gick vi rumt och kollade på varandra. Vi hade tre kategorier. Bästa päls, bästa frisering och bästa hovar. Många hade glömt lite lera på hovarna och smuts under magen, men resultatet blev såhär!

Tuva: Inget
Emelie: Bästa päls
Jolin: Inget
Fiona: Bästa frisering
Debbie (jag): Bästa hovar

Förstod att jag inte skulle vinna päls då jag hade den smutsigaste och dammigaste hästen hahah! Men det var kul, och jag fick ju mysstund med bästa Elsa.

Vi gick runt lite i stallet sedan gick vi ut till paddocken och sprang runt lite. Sedan när vi tänkt gå till gräsbanan så kom Tuvas pappa och alla åkte hem förutom jag. Jag smsade hem om skjuts och gick sedan för att gosa med JW. Han hade flyttat till en stor box. Han såg så liten ut i den hahah! Men han va fett gos <3

Det var en rolig dag!









Söta JW & Elsa <3
Allmänt | |
Upp