Igenridning

I tisdags red jag ju som vanligt lektion, men eftersom jag var avbokad på måndagen så fick jag rida igen i gruppen efter! Då fick jag rida min lilla bubbis, Jacobs Wanna Be. Vi skulle rida barbacka också, vilket jag aldrig gjort på han. Och pro som man är, så kom jag upp på honom HELT SJÄLV! Min ridlärare bara "Jag kommer till dig sist" så jag kunde försöka hoppa upp cx

Under lektionen så gjorde vi väldigt mycket volter. JW jobbade fint i formen i skritt, men tog tag i bettet ganska mycket. Kag fick lirka med bettet mycket. I traven var han väldigt pigg! Men man kunde sitta ner, det var inte så jätteskumpigt. Vi gjorde lite skänkelvikningar i skritt och trav. JW är verkligen super på skänkelvikning! Min ridlärare berömde oss! Det är verkligen kul att få beröm. Först när vi gjorde det i trav så blev han skitpigg. Men när jag fått tillbaka honom och kunde fokusera på skänkelvikningen så gick det super.

Sen skulle vi galoppera på volterna. Han fattade lätt galopp och det kändes jättekonstigt utan sadel på han. Han var också väldigt pigg där med. Men det var jättekul!

Vi gjorde också lite bogen in. Det var han duktig på! Har inte gjort det så mycket...Men det gick bra!

Är väldigt nöjd över bubben! Ham var superbra!



Allmänt | |
Upp