Ridskolehoppning!

Ledsen att jag inte lade upp något de senaste två dagarna. Det var inte så mycket som hände då. Bara skola, trumövning with ma band osv. Men igår hände något roligt! Det var nämnligen ridskolehoppning!
 
När jag kom dit hände jag med Mira mest, och träffade massa andra kompisar. Sedan betalade vi och fick reda på vilka vi skulle ha. Jag fick då Harry på 40 cm. Min ridlärare sa att jag skulle försöka travhoppa, så det inte går som det gick förra gången när jag hade honom på 30 cm (fick ingen rosett och han var pigg). Jag var den första som skulle ha honom så jag började efter ett tag göra iordning honom. Först så var han sur i boxen, ville inte komma och jag vågade inte gå in då han hade öronen bakåtstrukna och visade tänderna osv. En av mina kompisar skulle hämta en vuxen men jag fick tag i honom. Jag gjorde iordning honom med sällskap av Elin. Mira och Klara. Medan jag sedan väntade på att jag skulle gå till framridningen så flätade jag hans pannlugg, var med Mira och peppade henne osv. Sedan på framridningen var han ganska pigg när jag skulle trava. Men när jag skrittat efter det ett tag var han så himla seg! Han gick bara i sin egna takt, även och jag släppte efter, skänklade och gick efter någon annan. Men sen skulle jag in på banan. Banan var mycket lättare än förra gången. Lite längre vägar till nästa hinder osv.
 
Banan gick galant! Jag hade bra vägar och tempo. Är mycket nöjd och fick en fin rosett till min lilla samling. Det var nya rosetter också. Det vanliga är ju blåvita, men förra gången var det lila och denna gången vart det fina röda. Nu har jag 5 rosetter!
 
 
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=NXflhO2c-sU
 
Video på mig och Harry på ridskolehoppningen!
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Duktig du är

#2 - - Anonym:

Duktig du är

Svar: Tack (:
Debora Tängmark

Upp