Tannelektion

Igår red jag på Tanne. Jag skulle ha Harry, vilket jag börjat vänja mig vid. Har ridit honom en massa på senaste tiden. Han är väldigt rolig att rida, så det tackar jag inte nej till. Gruppen innan hade teori, alltså storhäst då han brukar gå både storhäst och ponny. Så jag skulle göra iordning honom. Men när jag skulle sätta på grimman på honom så stod han med rumpan mot boxdörren. Han ville inte flytta på sig eller något. Jag stod där lite hjälplös, då han försökte sparkas, så då kom en mamma till en i ridgruppen och puffade på honom och satte på grimman. Sedan Ställde jag honom i privatstallet då spolspiltan var upptagen. Jag gjorde iordning honom och när vi suttit upp så märkte jag att han var ganska pigg, vilket han brukar vara. När vi värmde upp skulle vi göra halt vid varje bokstav. Det funkade väldigt bra! I traven var han svår att ställa i hörnen. I vänster varv var han svårare än höger. Dagens träning var fyra serpentinbågar. Det gick ganska bra. Förutom att han gjorde som på RS, ökade när vi skulle svänga. Men det var nog för att jag inte var så nogrann och behövde leda mer. Han var fin när jag väl fick till det iallafall. Sedan galopperade vi på fyrkanten. Där var han väldigt duktig! Men hästen framför var segare och bört av till trav ibland, men om man bortser från det så kände jag verkligen att jag kunde sitta ner i galoppen riktigt (vilket jag håller på att träna på...). Harry är som sagt en av mina favoritponnys! Han är som han är, men han är så gullig och söt när han inte står i boxen och surar.
 
 
Allmänt | |
Upp