Hoppläger #2

Denna gången red jag Laika. Vi värmdebupp på en gräsplätt och hon var verkligen trög. Ingen framåtbjudning så man fick driva mycket.

Sedan gick vi in till ridhuset och började hoppa. Vi tränade på distanser, hinder på relaterat avstånd. En sträcka var det 3 hinder med 1 galoppsprång emellan. Första gången kom vi i lite dålig galopp så det blev 2 galoppsprång. Sedan fick jag upp farten på henne och fick till 1 bra galoppsprång mellan varje. 
När vi hoppat den några gånger gick vi över till en annan linje. Två hinder med 4 galoppsprång mellan. Det gick superbra! Den linjen gick faktiskt bäst av alla. Jag fick upp en bra fart på henne.

Nästa linje var det 3 galoppsprång mellan. Jag fick till 4 några gånger, men någon gång hade jag inte fått upp farten så då blev det 4. Och en gång kom vi in konstigt på första hindret och då stannade hon på andra och jag for fram. Jag kunde inte dra mig upp så jag gled av själv.

Sedan körde vi en linje på böjt spår. Den gick helt okej. Jag kom in bra några gånger. Dock kom vi in fel en gång + stort hopp och jag var inte lätt i sitsen så jag ramlade av. Många avramlingar hahah!

Sen på samma linje så snubblade hon på sina egna ben typ ett galoppsprång innan sista hindret så då stannade hon. Jag gled av som första avramlingen.

Sedan körde vi på böjt spår från ett annat hinder fast samma andra hinder. Den linjen gick bra.

Jag lärde känna Laika och kände att vi klickade. Nu vet jag hur jag ska rida henne!

Bild från Ystad ridklubbs facebook

Allmänt | |
Upp