Hästfrågor!

Hittade lite hästfrågor, och var inga inlägg pågång så why not?

När började du rida? Jag red på min systers ponny när jag var liten. Då lärde jag mig typ att skritta, trava och styra, samt rida lätt. Men sedan så började jag på ridskola och detta är mitt fjärde år tror jag.

Vad hette den första hästen på ridskolan du red? Det var en prickig dam som heter Freja! Hon finns kvar på ridskolan men är just nu på rehab då hon opererats. Den henne senast den...21 december tror jag.

Vem rider du nu? Jag red Essmeralda i måndags och i tisdags. Skulle ridit Francesca i tisdags men Essmeralda hade inte gått då hon som skulle ha henne den dagen hade teori, så då fick jag ta henne.

Har du tävlat? På ridskolehoppning och ridskoledressyr hahah!

Har du hjälm och väst när du rider? Japp! Säkerheten är viktig. Man vill ju inte skada sig så att man inte kan rida.

Tävlat lokalt? Om det menas med typ att åka iväg och tävla så nej.

Tävlat Pay&Jump? Nepp, inte än. Skulle gärna vilja men, är ridskoleryttare och tror man måste ha egen häst.

Har du ridstövlar eller ridskor? Ridskor har jag just nu men skulle vilja ha ridskor.

Falsterbo horseshow / Malmö city horseshow? Har inte varit på någon av de.

Hur ofta är du i stallet? 2 dagar i veckan minst, men kanske ridskolehoppning eller hoppkurser, eller fotodag.

Hur gammal är den/de hästarna du rider? Alla hästar orkar jag inte rabbla upp. Men Essmeralda som jag red senast är född 2004 så hon är 12 år.

Har du ramlat av? Ja hahah, två gånger på "riktigt" och 2 gånger på gymkhana då jag glidit av.

Har du hoppat? Japp, and I looove it!

Har du hoppat naturhinder? Har hoppat över en stock på Essmeralda, det är väl ett naturhinder?

Tävlat i hoppning? Ridskolehoppning!

Tävlat i dressyr? Ridskoledressyr!

Tävlat i galopp? Nepp

Tävlat i fälttävlan? Nä

Kan du ett dressyrprogram? Märke 2 på ridskoledressyr.

Har du ridit ut? Jaa, väldigt härligt!

Har du hoppat en oxer? Det har jag gjort många gånger.

Har du provat på voltige? Nää, men det ser jättecoolt ut!

Har du provat Gymkhana? Jaa. Ganska så kul men hästarna ser ut att bli väldigt stressade...

Ridit en storhäst? Jaa, 3-4 stycken! På ridskolan har jag ridit Pilen, Black Henry och Salvador om inte finns på ridskolan längre.

Ridit en shettis? Nää, det tror jag inte. Skulle vilja hahah!

Träffat någon känd ryttare? Nepp

Matat en häst? Med typ gräs, hö, godis eller lagt in hö har jag.

Har du mockat? Jaa, gör det lite då och då om jag har tid efter ridlektion.

Har du tagit in eller ut hästar? Jag har tagit både in och ut hästar.

Har du ridit själv? Nä. Vågar inte typ, tänk om hästen sticker!

Det var alla frågor just nu. Kanske får upp en inlägg med andra frågor någon gång, vi får se!


@debbiecanon
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Haha, måste alltid rida själv och det är super mysigt😂❤

Svar: Åh, I waaant!
Debora Tängmark

Upp