Måndags & tisdagslektion

I måndags så hade vi teori. Vi skulle tränsa och sätta på benskydd på Shamrock och Essmeralda. När vi sedan gick in till ridhuset så skulle vi tömköra! Det var jättekul. Jag tömkörde finaste Essmeralda. Hon har ont i ryggen pga sadeln. Men jag fick henne att jobba lite lång och låg. Man brukar inte få Essmeralda att gå i form när man rider hahah, har bara lyckats en gång i några steg. Essmeralda är ju ett litet gottlandsruss med mycket energi. Hon är charmig hon!
 
På tisdagslektionen så hade vi rykttävling. Jag ryktade Essmeralda men fick inte direkt mycket stöv... Man vann en grön rosett, men denna gång vann min kompis Wilma. Hon ryktade Lanzelot. Sedan efter det bjöd jag på fika då jag ramlade av Vanilj förut.
 
Hoppas jag får tömköra någon fler gång!
Allmänt | |
Upp