Förra & denna veckas tisdagslektion

Gud vad seg jag är på att uppdatera...Ni får stå ut heheh.

Men iallafall, förra veckan var det hästbyte och jag fick HARRYYY! Minns inte jättebra hur han var då men ska försöka skriva så gott det går!

Han var jättemjuk och det var så skönt att inte sitta på ett starkt gottlandsruss eller en liten seg Sunny. Nu satt jag ju på en pigg och mjuk Harry.

Lektionens övning var en övning då vi tränade på blick & ställning. På kortsidan var det slalom runt tre pottor, rid ett S, slalom mellan tre pottor igen och ett S tillbaka. Dvs man möts på medellinjen, så såg man att någon var närmare medellinjen än en själv så skulle man trava mindre steg. Och om man själv var närmast så kunde man lka traven lite. Jag har haft lite problem med  blicken, så detta var en bra övning.

Harry var otroligt mjuk och lyssnade bra på skänklarna. Det var så himla kul att rida då! Han var dock lite seg (whut) då jag inte kände att han jobbade bakiffån, så skänklarna fick jobba!

Sedan gick vi in på mittvolten och galopperade lite. Det gick bra det med, bästa Harry!




Också denna vecka då. Harry igen, woho.

Uppvärmningen var så himla bra. Det jag minns mest var halterna vid varje bokstav. Jag kunde bara luta mig lite tillbaka, tynga ner i sadeln och krama tyglarna så gjorde han halt! Då kändes han riktigt bra.

Den lektionens övning var ganska enkel. Vi var inne på mittvolten. Det var koner utsatta några meter innanför väggarna. Så vi red innanför spåret. Sedan så skulle Erik säga två namn, och de som han sa skulle då byta volt genom att rida på kvartslinjen ner till andra volten. Det gick ganska bra. När jag skulle byta volt och skulle rama in så tog jag i lite för mycket med skänklarna. Han hamnade lite ur balans men det gick bra. Han lyssnar ju bra, så det tar jag på mig.

Sedan galopperade vi på volterna för första gången sedan den där lilla insidenten med Essmeralda. Det inlägget kan i läsa lite längre ner, typ 2 månader sedan. Det gick bra, lite jobbigt när man inte kunde ta ut volten och de framför travade. Vi kan inte byta plats för vi är noga med att hålla volten och våra platser. Men lite galopp fick jag. Fina Harry, vi får öva mer nästa tisdag!

Allmänt | |
#1 - - En på läktarn :

Du skrev att ni red på mitt volten men ni gjorde inte de! Ni va däriomot på A och C volterna:-)

Svar: Antar att du kollade på senaste lektionen och menar den, för då red vi på A och C volterna. Men jag skrev två lektioner i ett inlägg, dvs förrförra lektionen så red vi på mittvolten ^_^
Debora Tängmark

#2 - - Anonym:

Nope

#3 - - Anonym:

Nope

Svar: Va?
Debora Tängmark

Upp