Privatlektion på Elegance

Igår så åkte jag tidigt till stallet för att ha privatlektion! Och hästen jag ville ha var Elegance, alltså Elsa. Så jag gjorde iordning henne och sedan gick in till ridhuset. Jag började skritta och hon kändes väldigt bra. Sedan när jag tog tyglarna och började trava blev hon ganska "het". Men efter att jag fått trava ett tag kändes det bättre. Det jag skulle öva på på ridridlektionen var att använda blicken och de vändande hjälperna, vilket jag verkligen behövde öva på! Det var bland annat att jag skulle göra en båge in till medellinjen och sedan fortsätta rida till C, vid alla tre bokstäver. Det gick väldigt bra! Sedan skulle jag göra en båge till medellinjen, sedan vara rak, sedan göra en båge ut till spåret. När jag skulle pröva sitta ner i det så gick det inte så bra, men när jag red lätt gick det bättre! Sedan efter ett tag skulle jag pröva sitta ner när jag kände att jag kunde och när jag inverkade och satt ner gick det jättebra!

Efter ett tag så slutade jag med bågarna och travade i nersittning på spåret. Sedan skulle jag öka traven på långsidorna! Det kändes jättekonstigt och roligt. Hon ryckte lite med huvudet men annars var det bra!

Jag fick även prova att galoppera på henne. Så jag gick in på A-volten och travade i nersittning och galopperade lite. Hon tog ganska stora steg så galoppen var väldigt skön! Sedan travade jag av lång och låg och skrittade av.

Dagens övning var väldigt lösgörande och väldigt bra! Har varit dålig med blick förut så det var bra att jag fick träna på det. Är skitnöjd med Elsa!





Fina Elegance <3
Allmänt | |
Upp