P&j och p&r

Hej! Nu ska jag börja skriva lite om alla ridlektioner osv igen. Och jag har också varit på en pay and jump och en pay and ride i helgen, så det tänkte jag skriva om.
 
I fredags var jag med på Ystads ridklubbs pay and jump. Jag startade två klasser med Laika, höjderna 60 cm och 70 cm. Jag har tidigare varit me på en pay and jump på 50 och 60 med henne, så kände att det skulle vara roligare med en högre höjd.
 
Hon var som vanligt ganska slö i framridningen men hekt okej. framhoppningen var bra, förut att hon sparkade efter en som kom för nära och att vissa inte kunde högerregeln ELLER inte flyttade på sig när jag sade högt och tydligt att jag skulle hoppa ett visst hinder. Men hon var fin!
 
I 60 var hon först ganska slö också. Taggade inte riktigt upp som hon brukar. Så det blev stopp på första. Sen laddade vi om och kom runt banan med några fåtal stopp.
 
I 70 blev det lite bättre. Det blev stopp på de tre första så då tyckte min ridlärare som stod på banan att jag skulle köra om hela banan. Då kom vi igenom den helt utan stopp, och jag fick verkligen lära mig att man måste tagga upp henne för att hon ska hoppa bra. Så jag är jättenöjd med Laika! Videos finns på min hästinstagram debbieshastliv.
 
Pay and riden gick helt okej. Jag startade LC:1 med min terminshäst Elvera. Jag red fram på gräsbanan och hon var hyffsat fin. Sedan red jag inne medan jag väntade på min tur. Jag skrittade mest där innte, men när det började närma sig min tur joggade jag fram lite och tog en galopp i båda varven.
 
Själva programmet gick också helt okej. Är ganska nöjd för att vara första gången jag kördet programmet. Red inte de bästa vägarna eller i den bästa formen men är nöjd. Videor på det finns också på min hästinstagram!
 
Vi hörs!
 
 
Allmänt | |
Upp