Update

Hej!
Jaa, här har det int evarit mycket update. Och jag har så mycket att berätta för er, men vet int vart jag ska börja. Så jag kan försöka hålla det kort.
 
Innan sommarlovet så sökte mamma ett jobb i skåne. Hon längtade tillbaka till skåne då hon bott där när hon var liten. Jag visste att hon hade sökt jobb, och visste inte hur jag skulle känna. Tänk om hon får jobbet, vad händer då? Hur skulle allt bli?
 
Och så kom dagen. Vi skulle precis åka till min skolavslutning då hon fick ett samtal om beskedet, hon hade fått jobbet. Vi skulle alltså flytta till skåne, dvs ungefär 110 mil ifrån Östersund. Det var jobbigt att vara på avslutningen och veta att det kanske var sista dagen med klassen, och låtsas som ingenting. Men iallafall, pappa sökte några tjänster och när vi var nere på semester i skåne så fick även han ett jobb. Vi hittade också en bostad, en ridskola och skolor åt vi som skulle flytta. Så den ridskola jag var på ett läger på, är min nuvarande ridskola.
 
Så nu har jag lämnat allt och flyttat till Ystad, som ligger i skåne. Jag saknar tannehästarna så sjukt mycket. Jag hann inte ens säga hejdå. Hann aldrig rida JW den där sista gången som jag hoppades. Jag var med på tannes igångsättning, då fick jag iallafall rida Harry och Elsa, men aldrig JW. Men det som gör mig lite gladare är att jag har en superbra vän uppe i östersund som pratat med en ridlärare som sagt att man får ta en privatlektion med en ridskolehäst om man ridit där! Så hoppas verkligen jag kan komma upp och hälsa på snart, och rida JW!
 
Det är ändå lite kul att vara i skåne. Jag har många bra ridmöjligheter här. Det finns många tävlingar att fota osv. Jag har även fått en terminshäst. En terminshäst är en häst man får rida två gånger i veckan, fredagar och lördagar. Jag tog den ända som var ledig, men det känns inte som att jag och Elvera, som hon heter, har klickat. Så ska kanske stå i kö på en ny häst som kommit som jag fick testa förra veckan. Jag gillade han direkt och han är jätterolig att rida. Han heter Amigo och är en fux med bläs.
 
Har börjat i en hoppgrupp på tisdagar. Jag är även lördagsledare, då kommer man till stallet 8.30 och jobbar i stallet och bl.a fyller höpåsar och leder lektioner. Om man gör det får man en gratis lektion till i veckan, så jag rider två lektioner i veckan samt terminshäst två gånger.
 
Detta var väl pretty much det mesta som hänt. Nu ska jag börja skriva om lektionerna igen, startar imorgon! Skriv görna inläggsförslag. Vi hörs!
 
Elvera och jag! Jag vet mycket väl att mina armar är långt fram, no need to mention that.
 
Detta är Amigo!
Allmänt | |
Upp