Gamla hästbilder

Jag har kikat igenom ett usb med massor av gamla bilder. Där hittade jag några gamla bilder från 2011-2013 tror jag. Kommer nog lägga in bilder som inte är därifrån också. Det var jättekul att se alla dessa bilder! Det är bilder på våra gamla hästar. Åh, vad jag saknar det! Önskar ibland att jag började rida tidigare och så så jag kunde göra lite mer än att bara pröva rida själv i skritt och trav och rida lätt...Men gjort är gjort och jag är glad att jag fick träffa dessa underbara hästar. Nu kör vi!
 
 
Jag och Red Amelie. Amelie köpte vi av Ås ridskola. Hon var arabiskt fullblod och jättesnäll! Visst, hon må ha busat lite men hon vet vem hon har på ryggen. På henne lärde jag mig att...Hm...Styra själv och rida lätt i traven tror jag. Saknar Amelie. Vi gav bort henne då hon blev gammal och en kvinna kunde ha henne som sällskapshäst. Nu har hon gått bort, och jag saknar henne! På bilden antar jag att jag just har ridit, eller skulle rida. Jag var så himla liten! Tror detta var 2010 eller 2011.
 
 
Aw, ännu en bild på mig och fina Amelie. Världens goaste barnponny.
 
 
Sweet Tilly! Korsning mellan fjording och holsteiner. Världens bästa blandning hahah! På henne vet jag att jag travade och red lätt. Älskade att rida henne. Saknar henne och hoppas att jag inte begår samma misstag som med Amelie och aldrig får träffa henne igen.
 
 
Jag, min syster och Tilly. Åh, jag mindes inte att jag fick rida henne utan sadel, och med täcke! Så himla mysigt.
 
 
Proffs redan då liksom
 
Jag och Dourados! Jag minns att vi hade två hästar just då. Tilly skulle vi sälja pga att Linnea typ växt ur henne. Dourados var så gooo! Red såklart inte honom då han är storhäst hahah.
 
 
Naw, jag och Freja. Pågrund av att jag inte kunde rida på våra hästar så började jag rida på ridskola. Vet inte om det var före eller efter. Det var första eller en av de första lektionerna. Freja var den första ponnyn jag red där. Började direkt i en grupp där de hade lärt sig trava.
 
 
Åååååh, jag och Essmeralda! Hon var den andra hästen jag red på tanne. Så kul att se!
 
Det var allt! Så himla glad jag blev när jag såg alla dessa bilder. Så många minnen fick jag tillbaka. Saknar våra hästar. men nu har jag hästarna på Tanne och Ås. Hoppas jag någon dag får en egen häst. Vi hörs!
Allmänt | |
Upp