Hoppläger #1

Igår fick jag rida Nero. Vi skrittade igång på en galoppslinga runt några hagar. Sedan värmde vi upp i alla gångarter. Sedan hoppade vi fram i grupp på två små hinder där man fick öva på att komma in rätt och få in två galoppsprång mellan hindrena. Sedan kom vi igång med att hoppa. Det var en kombination. En travbom innan ett kryss, ett galoppsprång till ett annat kryss, två galoppsprång till ett till krss, sedan tre räcken på rad. Vi hoppade det några gånger sedan blev det andra krysset en oxer och räcket längst bort rakt fram ett större räcke. Vi hoppade det några gånger och hoppade även räckena på sidan. Det gick helt okej. Kände mig inte så trygg på han när han kastade iväg i galopp när jag styrde mot hindrena och jag blev lite rädd. Så idag ska jag få pröva Laika! Vi får se hur det går (:



Allmänt | |
Upp